Sesat lagi menyesatkan!

Baru satni tgk video youtube this one ustaz muda berkenaan syair Imam Syafie yang masyhur itu. Apa yang boleh aku komen pasal ustaz ni – KAU NI MEMANG BODOH SEBODOH-BODOHNYA!!!
Yes, aku jahil.. takde ilmu. Tapi lagi teruk kalau berilmu tapi sesat dan lebih parah, menyesatkan yang lain. Saper kau nak mempertikaikan Imam Syafie??? Sama ke akhlak kau dengan dia? Sila baca sirah dia sebelum nak komen guna logik akal. Aku yang bahalul ni pun tahu apa itu kias. Yang pergi direct translate tu pasal apa??? Sakit dada aku dengan golongan camni. Serious, aku takut dengan golongan “ulamak-ulamak cap ayam” seperti ni. Menyebarkan kejahilan, sesat dan menyesatkan yang lain. Aku rasa pihak berwajib patut bertindak dengan golongan-golongan seperti ni, jangan sampai jadi nanah dalam masyarakat. Memang aku jahil dan kurang Islamik, tapi aku takut kalau umat Islam terus-terusan disajikan dengan ilmu-ilmu yang mengarut seperti ni. Na’uzubillahi min dzalik!

Dreams are free. So keep on dreaming. I am a dreamer. Love food and travelling. Can't live without music. And a joker most of the time.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer