Sharing is caring

GIF di atas sangat sesuai sekali dengan perangai sesetangah warga alam maya. Aku dok perati je dalam komen-komen kat Youtube atau mana-mana news portal, media sosial semuanya. Kadang-kadang ada these users, namanya merata-rata kat alam cyber tapi bukan dengan komen-komen yang positif dan bermanfaat. Tapi semuanya busuk, kotor dan jahat-jahat belaka. Provoke sana sini. If tangan ko mampu menaip komen sebegitu, tak mustahil kalau hati ko penuh dengan kotoran, buruk sangka dan hasad dengki.

I just wonder.. susah ke nak komen benda yang baik-baik? If tak reti nak jadi baik, better duduk diam-diam. Gunakanlah kemudahan yang ada dengan sebaiknya. Promote benda-benda yang elok, bukan menyebarkan kebencian sesama manusia. Bodoh betul lah spesis camni.

Tapi kan bila difikir balik, manusia ni memang ada jenis yang bodoh ada yang bijak, ada jahat ada baik. So maybe ni jenis memang dilahirkan dalam dunia dengan complete package kehinaan serba serbi. Good luck la kau!

Ingat rakan-rakan.. kalau kita tak mampu berkata atau menaip sesuatu yang baik.. maka diam itu lebih elok.

Sekian.



Sharing is caring
Written By

omaralattas

Dreams are free. So keep on dreaming. I am a dreamer. Love food and travelling. Can't live without music. And a joker most of the time.