Sharing is caring

Pada hari Ahad yang lepas, aku berkesempatan untuk mengadakan majlis berbuka puasa dengan member-member rapat aku. Majlis berbuka puasa ni berkonsepkan potluck dengan menu nasi ambeng. Kenapa aku pilih nasi ambeng? Sebabnya senang kot nak buat. Ada beberapa menu yang member aku boleh sediakan mengikut pilihan masing-masing. Selain tu, sengaja pilih nasi ambeng sebab ada sorang hamba Allah tu dok tanya bila nak buat tapi end up tak menghadirkan diri..puiiiihhh! Hahaha.

So.. sehari sebelumnya aku pergi ke pasar Kajang untuk membeli bahan-bahan yang perlu. Aku suka pergi ke pasar Kajang ni sebab semuanya ada. Gigih la kan dari Bangsar! Hahaha. Selain daun pisang, kelapa dan lain-lain, aku dok usha gak dulang kecil untuk menghidang nanti. Barulah feel makan nasi ambeng dalam dulang kan?

Aku selaku tuan rumah hanya menyediakan nasi putih, ayam bakar kicap madu, ikan kering goreng, serunding kelapa dan sambal belacan. Selebihnya member-member aku bawa. Antaranya smee goreng, sayur goreng jawa, sambal tempe, kacang & ikan bilis, kari ikan kering nenas, ayam panggang, pencuci mulut seperti kuih-muih dan buah-buahan serta air minuman. Pendek kata penuh kaunter dapur aku dengan makanan!

Seronok sekali-sekala berjumpa time majlis berbuka macam ni since masing-masing sibuk dengan life dan kerja.

By the way, terima kasih banyak-banyak kepada yang sudi hadir dan membawa hidangan yang lazat-lazat. Insyallah jumpa lagi di kesempatan akan datang.


Sharing is caring
Written By

omaralattas

Dreams are free. So keep on dreaming. I am a dreamer. Love food and travelling. Can't live without music. And a joker most of the time.